آرشیو مهر ماه 1398

از همه جا از همه رنگ

اقامت هلند از طريق تحصيل

۷۹ بازديد

با توجه به اينكه سطح علمي دانشگاه هاي هلند بسيار عالي است، ساليانه افراد بسياري به قصد تحصيل و اخذ اقامت هلند وارد اين كشور مي شوند. تحصيل در دانشگاه هاي كشور هلند به دو زبان انگليسي و آلماني براي دانشجويان ميسر است.

شما براي تحصيل در دانشگاه هاي هلند نيازمند داشتن مدرك ديپلم مي باشيد، در غير اينصورت افرادي كه شرايط لازم براي ورود به دانشگاه هاي اين كشور را ندارند مي توانند با حداقل سن 21 سال در آزمون هاي ورودي دانشگاه هاي اين كشور شركت كرده و در صورت قبولي به تحصيل خويش ادامه دهند.

 

تحصيل مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد در كشور هلند

يكي از شرايط بسيار مهم جهت اقدام براي اخذ ويزاي تحصيلي هلند در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد ارائه مدرك زبان آيلتس 6 مي باشد. البته اگر نمره زبان شما در سطح پايين تر و به عنوان مثال 5 يا 5.5 است، مي توان اقدامات لازم را برايتان انجام داد و اين امكان  فراهم است كه در كلاس هاي آمادگي زبان در كشور هلند شركت كرده و آيلتس خود را به حد نصاب برساند.

قابل ذكر است كه دوره تحصيل در مقطع كارشناسي 4 سال و در مقطع كارشناسي ارشد 2 سال به طول مي انجامد. اگر شما تحصيل در مقطع ليسانس به زبان آلماني را انتخاب كنيد ناگزير به ارائه مدرك زبان آلماني B-1 يا B-2 مي باشيد. هزينه هاي تحصيل در مقطع كارشناسي سالي 8000 تا 11000 يورو و تحصيل مقطع كارشناس ارشد تا 15000يورو نيز پيش بيني مي گردد.

دانشجويان اجازه كار پارت تايم 10 ساعت در هفته در مقطع كارشناسي و 20 ساعت را براي مقطع كارشناسي ارشد خواهند داشت. شما مي توانيد پذيرش و و ويزا را به ما در موسسه حقوقي مهاجرتي TBI group بسپاريد، مشاورين و وكلاي مهاجرتي ما در كشور هلند از ابتداي امر تا مراحل انجام سفارت با شما همراهند.

 

تحصيل در مقطع دكترا در كشور هلند

تحصيل در مقطع دكترا در كشور هلند معمولا 4 سال به طول مي انجامد. تحصيل در اكثر رشته ها در اين مقطع به زبان انگليسي مي باشد. كشور هلند در مقطع دكترا توجه ويژه اي به دانشجويان نشان مي دهد و شرايطي را در جهت تسهيل طول دوره تحصيل دكتراي هلند براي دانشجويان فراهم نموده است.

شما به شرط داشتن شرايطي چون مدرك زبان آيلتس حداقل6.5 ، مدرك تافل يا تحصيل در كشوري انگليسي زبان و … همچنين رزومه هاي تحصيلي خوب، ارائه مقاله، شركت در كنفرانس يا سمينارها و … ميتوانيد بواسطه اقدامات موسسه با جلب نظر يك سوپروايزر و ارائه يك پروپوزال، اميدوار به تحصيل رايگان يا تحصيل با بورسيه در هلند باشيد.

دانشجويان مقطع دكترا در كشور هلند اجازه كار بصورت نامحدود را در حين تحصيل خواهند داشت. نكته حائز اهميت آن است كه شما يكسال بعد از پايان تحصيلات دكترا يعني پس از 5 سال مي توانيد درخواست خود مبني بر اخذ اقامت دائم كشور هلند را ارائه دهيد.

اگر شما هم خواهان مهاجرت به هلند هستيد وكلاي مجرب ما در موسسه حقوقي مهاجرتي TBI group كه از معتبرترين موسسه مهاجرت كشور مي باشد ميتوانند شما را ياري دهند و يا به سايت سفارت هلند مراجعه كنيد. اميد است كه اين مطلب توانسته باشد اطلاعات مفيدي در اختيار شما خواننده گرامي قرار دهد.