آرشیو اسفند ماه 1399

از همه جا از همه رنگ

تاريخچه كرم ضد آفتاب

۲۰ بازديد

تاريخچه ضد آفتاب را مي توان از دهه 1930 جستجو كرد ، زماني كه دانش آموز سوئيسي ، فرانتس گرايتر ، وظيفه خود را ايجاد اختراع ضد آفتاب پس از آفتاب زدگي در هنگام صعود به كوه پيز بوئين قرار داد.

البته لازم به ذكر است در برخي منابع اينطور اشاره شده است:

تاريخچه كرم ضد آفتاب به مصر باستان برمي گردد، جايي كه عصاره سبوس برنج و گل ياس براي محافظت از پوست بدن در برابر آفتاب استفاده ميشد. اولين ضد آفتاب تجاري در سال 1936 ساخته شد اما حالا كرم هاي ضد آفتاب به حدي پيشرفته شده اند كه در مقابل آب مقاومند و در بسياري از مواد آرايشي مانند سرم ها، كرم ها و پرايمرها موجود هستند.


ضد آفتاب چه زماني اختراع شد؟

اولين فرم ضد آفتاب توسط فرانتس گريتر در سال 1938 و سپس بنجامين گرين در سال 1944 ايجاد شد كه از مخلوط كره كاكائو و روغن دامپزشكي قرمز براي محافظت از پوست خود در برابر آفتاب استفاده كرد. اندكي بعد ، فرانتس گرايتر فرمول خود را Piz Buin ناميد در حالي كه آقاي گرين خود را به عنوان كرم ضد آفتاب Coppertone به بازار عرضه كرد. سپس شيميدان سوئيسي ، فرانتس گرايتر ، توليد درجه محافظت در برابر آفتاب را ادامه داد كه امروزه نيز مورد استفاده قرار مي گيرد.
چه كسي ضد آفتاب را اختراع كرد؟

اختراع ضد آفتاب را مي توان هم با Franz Greiter و هم با Benjamin Green همراه دانست. در حالي كه شيمي دان سابق سوئيسي كرم Glacier Cream را در سال 1938 ايجاد كرد ، كرم ضد آفتاب براي ارتش اختراع كرد تا از سربازان در معرض آفتاب محافظت كند.
ضد آفتاب چگونه كار مي كند؟

ضد آفتاب مانعي ايجاد مي كند كه از نفوذ اشعه UV به پوست جلوگيري مي كند. مواد شيميايي و مواد معدني يك فيلم محافظ تشكيل مي دهند كه اشعه هاي مضر را منعكس كرده و آنها را به جاي پوست جذب مي كند.
SPF به چه معناست؟

هر نوع ضد آفتاب داراي درجه SPF مخصوص خود است و اين مخفف Sun Protection Factor است. هرچه اين عدد بيشتر باشد ، سطح حفاظت بالاتر خواهد بود.
ضد آفتاب Pre-21st Century vs. 2017

كرم ضد آفتاب در طول سالها به عنوان لوسيون با SPF 2 تكامل يافته است. در زمان اختراع كرم ضد آفتاب ، اين يك فرمول چسبناك و ضخيم قرمز رنگ شبيه ژله نفتي بود و با فرمول هاي سبك و هيدراته اي كه امروز داريم بسيار فاصله دارد. در دهه نود ، ضد آفتاب تكامل يافت و فرمولهاي مختلفي از جمله ژل و اسپري را به همراه داشت. فاكتور 20 و 30 راه اندازي شد و درجه بندي UVA اعمال شد.
كرم ضد آفتاب را از كجا بخريم

شما مي توانيد كرم ضد آفتاب را بدون نسخه و همچنين از داروخانه هاي آنلاين مانند mahtateb.com از طريق نسخه پزشك خريداري كنيد. ما مجموعه گسترده اي از مارك هاي ضد آفتاب را براي مطالعه شما ارائه مي دهيم.

منبع: https://mag.mahtateb.com

نحوه تعمير ماشين لباسشويي

۱۰ بازديد

يك روز ماشين لباسشويي شما با وفاداري لباس هاي شما را تميز مي كرد و شما به سختي حتي فكر دوم را كرديد. سپس ، هر تعداد سناريويي كه همه اينها را متوقف كند ، متوقف شد.
شايد حوضچه دستگاه پر از آب شود اما از تخليه آن خودداري كرد. يا تخليه شد اما چرخيد. يا لباس ها شسته شده اما خيلي تميز بيرون نيامده است. به طور خلاصه ، ماشين لباسشويي شما در اصل در اوج عملكرد متوقف شد يا كاملاً از كار افتاد.
براي دستگاهي كه خيلي سخت كار مي كند ، تعجب آور نيست كه لباسشويي لباس شما گاهي اوقات خراب مي شود يا عملكرد آن تا حدي پايين مي آيد كه لباس به اندازه كافي تميز نمي شود. به جاي اينكه با يك تكنسين لوازم گران قيمت تماس بگيريد ، مي توانيد ماشين لباسشويي خود را تعمير كنيد. بيشتر اين تعميرات فقط به ابزار ساده نياز دارند و توسط صاحبان خانه كه فقط مهارت محدود تعمير لوازم خانگي دارند ، انجام مي شود.

قبل از رفتن به فروشگاه براي خريد لباسشويي جديد، از خودتان چند سوال بپرسيد. آيا بهتر است به تعمير ماشين لباسشويي بوش اقدام كنيد و يا يك دستگاه جديد را خريداري كنيد؟ مشكل دستگاه ماشين لباسشويي بوش شما چيست؟ آيا فكر مي كنيد تعمير ماشين لباسشويي بوش امكان پذير باشد؟ سهولت تعميرات امروزي با وجود تعميركاران متخصص كه براي تعمير لوازم خانگي شما، به منزل شما مي آيند و لوازم شما را با حداقل هزينه ها تعمير مي كنند، باعث شده كه اغلب به تعمير روي آورند تا تعويض. متخصصان تعميرال مي توانند به راحتي، با حداقل هزينه و به صورت حضور در محل لباسشويي بوش شما را تعمير كنند.

براي تعمير لباسشويي بوش خود حتما به مراكز و نمايندگي تعمير ماشين لباسشويي بوش مراجعه نماييد.

هميشه قبل از اينكه ماشين لباسشويي خود را روي آن كار كنيد ، جدا از تعميرات جزئي آن را جدا كنيد. ماشين هاي لباسشويي سنگين هستند و مي توانند از بين بروند. بنابراين ، ماشين را كج نكنيد و بدون كمك حركت نكنيد.

ماشين لباسشويي شروع نمي شود

اين اساسي ترين در بين خرابي هاي ماشين لباسشويي است: دستگاه كار نمي كند. شما لباس ها را در حوضه ماشين لباسشويي قرار داده ايد ، دكمه "ON" را فشار داده ايد يا شماره گيري را چرخانده ايد ، و سپس هيچ اتفاقي نمي افتد.


سيم برق پشت واشر را بررسي كنيد تا از وصل بودن آن اطمينان حاصل كنيد. به دليل حركات شديد واشر ، خصوصاً در عدم تعادل بار ، ماشين ها ممكن است حركت كنند. وقتي ماشين حركت مي كند ، ممكن است ناخواسته سيم برق را از برق بكشد. طنابهايي كه با كراوات كوتاه شده اند ، هيچ داده اي ندارند. در اين حالت بند ناف را باز كنيد تا انعطاف پذيري بيشتري ايجاد شود.آيا قطع كننده مدار به واشر تلنگر است؟ براي تنظيم مجدد قطع كننده مدار ، صفحه خدمات برق را پيدا كنيد. قطع كننده مدار صحيح را پيدا كنيد ، آن را در جهت "OFF" چرخانده و سپس به وضعيت "ON" برگرديد.

ضربه سوئيچ درب واشر لودر جلو شما ممكن است معيوب باشد. اين ناحيه اي از قاب درب است كه به دستگاه مي گويد درب به درستي بسته شده است و اشكالي ندارد كه شروع به پر كردن آب كنيد. درب را ببنديد و ببينيد قسمت درب با بخشي روي دستگاه وصل مي شود. قسمت بالايي بايد در قسمت پايين قرار گيرد.

ممكن است سوئيچ درب واشر لودر بالايي شما ايراد داشته باشد. مي توانيد با تنظيم "روشن" دستگاه و سپس فشار دادن آن به سوراخ با انتهاي صاف قلم ، اين مورد را امتحان كنيد. اگر درست كار كند ، آب بايد پر شود حتي اگر درب آن باز باشد.


لباسشويي لباس ها را به اندازه كافي تميز نمي كند

اين ممكن است يكي از نااميدكننده ترين مشكلات شستشوي لباس باشد زيرا فقط پس از دويدن لباس در يك چرخه كامل متوجه آن مي شويد. پس از شستن لباس خود ، آن را برداشته و لباسهاي تميز تميز خود را كه پوشيده از پرز ، مو و ساير بقاياي سبك است ، مي يابيد.


از بار دادن بيش از حد واشر خودداري كنيد. يك واشر بيش از حد پر ، فضاي كافي براي شستشوي آب تميز براي بيرون كشيدن مواد شوينده و بقاياي آن را ندارد. براي حداكثر بار خاص با كتابچه راهنماي مالك خود مشورت كنيد.از مواد شوينده كمتري استفاده كنيد. بيش از حد مواد شوينده به جاي بيرون آوردن آن ، مي تواند پرزها و ساير مواد زائد را دوباره بر روي لباس قرار دهد.وسايل مربوط به حيوانات خانگي مانند پتو ، تخت هاي گربه و سگ و اسباب بازي ها را جدا از بقيه لباس ها بشوييد. اگر بار حيوانات اهلي مخصوصاً كثيف است ، پس از شستن ، وان ماشين لباسشويي را با دست تميز كنيد.

ماشين لباسشويي نمي چرخد

با اين مشكل ماشين لباسشويي كاملاً رايج ، حوضچه آب تخليه شده است اما از چرخيدن خودداري مي كند. چرخش با سرعت بالا عملي است كه آب را از لباس خارج مي كند تا بتوان آن را در خشك كن خشك كرد.

يكي از علت هايي كه سبد ماشين لباسشويي ال جي  به درستي نمي چرخد و يا كلا كار نمي كند؛ خرابي سوئيچ درب و يا ضامن درب، سوختن سنويد چرخش دستگاه، مشكل در سيم هاي رابط، پاره گي و يا بريده گي تسمه و يا ايرادات اجزاي داخلي الكترونيك دستگاه مي باشد.

اگر برند ماشين لباسشويي شما ال جي است، براي تعمير ماشين لباسشويي ال جي روي لينك زير كليك كنيد:

https://tamirall.com/fa/صفحه/تعمير-ماشين-لباسشويي-ال-جي

سعي كنيد لباس ها را دوباره در وان ماشين لباسشويي توزيع كنيد. هنگامي كه واشر از تعادل خارج شود ، به طور خودكار متوقف مي شود تا زماني كه بتوانيد لباس را در حالت تعادل قرار دهيد. پس از توزيع مجدد لباس ، دوباره درب ظرف را ببنديد. اگر توزيع بار صحيح باشد ، دستگاه بايد به طور خودكار شروع به چرخش كند. بارهايي كه شامل مواد با جذب زياد مانند حوله ، ملحفه و لباس هاي ضخيم مانند شلوار جين و ژاكت هستند ، اغلب از تعادل خارج مي شوند.سطح دستگاه را روي زمين بررسي كنيد. دستگاه خارج از سطح چرخش را متوقف مي كند.

اين عمل براي ايمني در لباسشويي شما برنامه ريزي شده است. سطح دستگاه را با سطح حباب بررسي كرده و با تنظيم پايه ها دستگاه را به سطح خود برسانيد. اگر اين كار نكرد ، ممكن است لازم باشد كف را دوباره مرتب كنيد يا يك سكو سطح را در زير واشر اضافه كنيد.تخليه و شلنگ تخليه را بررسي كنيد. موارد كوچك ممكن است سيستم زهكشي دستگاه را مسدود كند. شايد بتوانيد پمپ تخليه واشر را بدون برداشتن آن بررسي كنيد. سرانجام ، ممكن است شلنگ تخليه كه از پشت دستگاه به يك نقطه تخليه منتقل مي شود مسدود شود.

ماشين لباسشويي صداهاي بلندي ايجاد مي كند

يكي از ناراحت كننده ترين مشكلات ماشين لباسشويي اين است كه واشر هنگام چرخه تحريك يا چرخش ، صداهاي ضربان دار ، آسياب يا ريز توليد مي كند. اين مشكل را در اسرع وقت تعمير كنيد ، زيرا اين نوع حركت مي تواند به واشر آسيب برساند و مشكلات جديدي ايجاد كند.


ياتاقان هاي وان كه درست در زير وان قرار دارند ممكن است فرسوده شده و نياز به تعويض داشته باشند.اگر ماشين لباسشويي صداي جير جير مي دهد ، ياطاقان هاي وان ممكن است به روغن كاري نياز داشته باشند.تسمه يا قرقره محرك موتور ماشين لباسشويي ممكن است فرسوده باشد. اين يك تعمير كاملاً مشاركتي است ، جايي كه براي رسيدن به موتور بايد قسمت قابل توجهي از دستگاه را جدا كنيد.تسمه قرقره پمپ ممكن است ترك خورده ، فرسوده شود و يا در غير اين صورت از شكل خارج شده باشد. غالباً بوي تسمه نيز مانند سوختن لاستيك است.

ماشين لباسشويي تحريك نمي شود

يكي از مشكلات رايج مرتبط با ماشين لباسشويي اين است كه حوضچه يا وان دستگاه پر از آب مي شود اما همزن مركزي حركت نمي كند.


تحريك حركت عقب و جلو است كه لباس را تميز مي كند. اين عمل توسط دستگاه مخروطي شكل پلاستيكي مركزي موسوم به همزن انجام مي شود. دندانه هاي پلاستيكي كوچك جهت دار (كه به آن "سگ" نيز گفته مي شود) قسمت بالايي همزن را با قسمت پايين متصل مي كنند. در حالي كه دستگاه در حالت تحريك است درب ظرف را باز كنيد. سوئيچ درب را با انتهاي صاف يك قلم فشار دهيد تا هنگام باز شدن درب دستگاه متوقف نشود.

اگر دستگاه صداهاي نرمال تحريك يا حتي صداي سنگ زني مي دهد ، اما همزن در حال حركت نيست ، ممكن است دندانه ها فرسوده يا شكسته شده و نياز به تعويض داشته باشند.موتور واشر دستگاه شما ممكن است تحت تأثير سنبله برق قرار گرفته باشد و بايد دوباره تنظيم شود. همه مارك ها روش بازنشاني متفاوتي دارند. كتابچه راهنماي مالك خود را براي كسب اطلاعات در مورد تنظيم مجدد موتور بررسي كنيد. به عنوان مثال ، بسياري از ماشين هاي لباسشويي جنرال الكتريك نياز دارند كه دستگاه را از برق بكشيد ، آن را دوباره به برق وصل كنيد ، سپس ظرف 12 ثانيه درب آن را شش بار بلند و پايين كنيد ، درب را حداقل 2 اينچ بالا ببريد تا اتصال مغناطيسي سوئيچ درپوش قطع شود.

ماشين لباسشويي با آب پر مي شود اما تخليه نمي شود

بسياري از صاحبان خانه ها تجربه ناخوشايندي از بالا بردن درب ماشين لباسشويي داشته اند ، فقط لباس هاي شناور در وان پر از آب خاكستري مبهم را كشف كرده اند. اگر به اندازه كافي زود دستگاه را بگيريد ، آب هنوز گرم يا ولرم است.
پمپ دستگاه شما ممكن است با يك تكه پارچه يا ساير موارد مربوط به شستشو مسدود شود. آب را با يك فنجان اندازه گيري آشپزخانه نگه داريد و سپس دستگاه را از برق بكشيد. پيچ هاي صفحه جلو را برداريد. دستگاه را به سمت بالا متمايل كرده و قسمت جلوي دستگاه را به دو يا چهار آجر محكم كنيد تا دسترسي راحت تري داشته باشيد. محفظه پمپ دستگاه شما ممكن است به راحتي قابل مشاهده باشد ، بنابراين ارزيابي اينكه آيا در پمپ گرفتگي داريد يا خير ، ساده است. در اين صورت ، از انبر استفاده كنيد تا مسدود شدن پمپ را به آرامي از بين ببريد.متناوباً ، گرفتگي ممكن است در لوله راه راه واقع شده به پمپ قرار داشته باشد. بست لوله را برداريد.

يك سطل يا سطل آشغال در نزديكي خود داشته باشيد ، زيرا اين لوله پر از آب خواهد شد. آب را تخليه كنيد. اگر گرفتگي در شلنگ وجود داشته باشد ، معمولاً در انتهاي شلنگ است. آن را با دست يا پنس بيرون بكشيد.

ماشين لباسشويي ارتعاش ، لرزش يا پياده روي مي كند

هنگامي كه ماشين لباسشويي شما در حال كار است ، به ويژه در طول چرخش چرخش ، ممكن است به شدت لرزش يا لرزش داشته باشد ، اغلب به حدي كه ماشين راه مي رود. اگر دستگاهي با كارايي بالا داشته باشيد كه داراي چرخه چرخش سريع تري نسبت به ماشين هاي بارگيري بالا است ، اين حالت ممكن است بيان شود. دستگاه هاي پياده روي بسيار خطرناك هستند زيرا ممكن است از خطوط آب يا خط زهكشي جدا شوند ، يا ممكن است در سيم برق فشار بياورند و باعث آتش سوزي الكتريكي شوند.


ممكن است دستگاه شما نياز به تعادل مجدد داشته باشد. از يك سطح حباب براي ارزيابي سطح دستگاه از يك به يك به ديگر و جلو به عقب استفاده كنيد. با چرخاندن پايه هاي ماشين به بالا يا پايين ، سطح دستگاه را دوباره تنظيم كنيد. برخلاف خشك كن كه فقط دو پايه قابل تنظيم در جلو دارد ، اكثر ماشين هاي لباسشويي داراي چهار پايه قابل تنظيم هستند.با انباشته شدن تركيبات ماشين لباسشويي و خشك كن ، ممكن است نوارهاي اتصال شل شده و باعث لرزش شديد واحد شود. اين مي تواند يك وضعيت خطرناك باشد ، زيرا خشك كن ممكن است از واشر خارج شود.

تسمه هاي اتصال را محكم كنيد يا در صورت لزوم نوارها را تعويض كنيد.علت كلاسيك و قابل حل شدن آسان براي لرزش لباسشويي ، بار نامتعادل است. وسايل سنگين و طولاني را به دور همزن مركزي بكشيد تا در يك طرف دسته بندي نشوند. وسايل بزرگ را به طرف ديگر وسايل به همان اندازه بزرگ منتقل كنيد.خريد پد ضد لرزش را در نظر بگيريد. آزمايش مستقل نشان داده است كه پدهايي با ضخامت 3 اينچ در از بين بردن لرزش و لرزش بسيار عالي عمل مي كنند. لنت هاي ضد لرزش گرچه ارزان نيستند ، اما مي توانند ابزاري ارزشمند براي كاهش انتقال لرزش واشر به كف خانه شما باشند.

يكي از بهترين مراكز تعمير ماشين لباسشويي وب سايت تعميرآل (tamirall.com) است كه خدمات تعمير در محل را با بهترين متخصصان خود انجام مي دهد.