آرشیو آبان ماه 1398

از همه جا از همه رنگ

اين اشتباهات را در سئو انجام ندهيد

۸۳ بازديد

اگر جزء آن دسته از افرادي هستيد كه تصميم به بهينه سازي سايت براي كسب رتبه بهتر در نتايج جستجو هستيد بايد بدانيد كه انجام اين كار اگر به دست متخصصين اين زمينه انجام نشود مي تواند پيامد هاي جبران ناپذيري در ارتباط با سايتتان داشته باشد.

ما شمارا در اين رابطه نا اميد نمي كنيم اما اگر با مراجعه به مطالب آموزشي سئو تصميم خود را به طور قطعي گرفتيد كه شخصا بر روي سايت كار كنيد به نكات مهم زير توجه كنيد. اين نكات اشتباهات رايج سئو است. 

 

اشتباه در انتخاب كلمات كليدي

گاهي اوقات در برخي كسب و كارها در توصيف محصولات خود از كلماتي استفاده مي كنند كه مخاطبان آن ها از مجموعه اي متفاوت از كلمات استفاده مي كنند. در نتيجه اين ناهمانگي مشتريان بالقوه اين وب سايت ها را پيدا نمي كنند. تحقيق كلمات كليدي خوب اين اطمينان را حاصل مي كند كه شما از كلمات مشابه مخاطبان مورد نظر خود استفاده مي كنيد و اين كار باعث ارزشمند تر شدن تلاش هاي بهينه سازي شما مي شود.

محتواي فاقد ساختار استاندارد

برخي از وب سايت ها محتواي استانداردي ندارند. محتوايي غير استاندارد است كه:

  • تيتر بندي صحيحي ندارد
  • فاقد مقدمه جذاب است
  • از عكس و مولتي مديا در آن استفاده نشده
  • جملات طولاني هستند
  • فاقد پاراگراف بندي ميباشد.
  • اصول نگارشي در آن رعايت نشده است.

عدم استفاده از لينك سازي داخلي

 

بدون لينك ها محتواي شما رتبه نمي گيرد. لينك سازي داخلي يكي از سلاح هاي ارزشمند سئو است. چون كاملا موثر است. با استفاده از لينك سازي داخلي مي توانيد يك رشد سريع و بزرگ در نتايج گوگل داشته باشيد. با يك استراتژي لينك سازي داخلي صحيح مي توانيد نشان دهيد كه كدام محتواها به هم ارتباط دارند و كدام يك ارزش و اطلاعات بيشتري دارند. با رعايت اصول لينك سازي داخلي هم گوگل و هم كاربر وب سايت شما را بهتر متوجه خواهند شد. اين عامل باعث افزايش شانس حضور وب سايت شما در رتبه هاي برتر گوگل خواهد شد.

 

استفاده از محتواي كپي


برخي از وب سايت ها به جاي توليد محتوا، اقدام به كپي كردن محتوا و قراردادن آن در وب سايت خود مي كنند. گوگل وب سايت ها را به توليد محتواي مفيد و منحصر به فرد تشويق مي كند و تشخيص كپي بودن يك محتوا( حتي بخشي از آن) به سادگي براي گوگل امكان پذير است و وب سايت هايي كه چنين رويه اي را در پيش گرفته باشند، به سختي جريمه خواهند شد.

 

استفاده از كيورد استافينگ (keyword stuffing)

 
كيورد استافينگ (keyword stuffing) به معناي تكرار كلمه كليدي به طرز اسپم واري درون محتوا است. در گذشته ممكن بود بتوان با اين تكنيك نتيجه گرفت، اما با هوشمند تر شدن گوگل در درك معناي كلمات، وب سايت هايي كه از اين تكنيك استفاده ميكنند شامل جريمه گوگل خواهند شد. زيرا محتوايي كه با اين سبك توليد مي شود، هيچ گونه ارزشي به مخاطب منتقل نميكند و خواندن آن باعث آزار كاربر خواهد شد.

 

مصنوعي جلوه دادن فرآيند لينك سازي

يكي از فاكتورهاي مهم و تاثير گذار در سئو وب سايت، بك لينك هاي دريافتي يك سايت است. از منظر گوگل اين بك لينك ها بايد توسط خود كاربران ايجاد شود نه صاحبان وب سايت. بنابراين براي طبيعي جلوه دادن فرآيند لينك سازي بايد بسيار با دقت عمل كرد كه در ادامه به چندين مورد اشاره مي شود.

 

يكي از اشتباهاتي كه افراد در بهينه سازي سايت خود انجام مي دهند اين است كه در فرآيند لينك سازي بيش از اندازه با انكر تكست دقيق لينك سازي مي كنند. در حالت طبيعي ممكن است افراد كمي از كلمه كليدي براي ارجاع دادن به يك منبع استفاده كنند. معمولا آدرس صفحه و يا دامنه سايت را براي ارجاع دادن استفاده ميكنند. استفاده بيش از اندازه از انكرتكست دقيق مي تواند منجر به مشكوك شدن گوگل به فرآيند لينك سازي شده و نتيجه آن عدم نتيجه گيري لازم و يا حتي جريمه سايت توسط گوگل است.

مورد بعدي كيفيت سايت هاي لينك دهنده مي باشد. اينكه تمام بك لينك هيا شما از سايت هاي با اعتبار بالا باشد مي تواند گوگل را به شما مشكوك كند. بنابراين علاوه بر لينك گرفت از سايت هاي با اعتبار بالا از وب سايت هاي متوسط نيز لينك دريافت كنيد.

 

يكي ديگر از فاكتورهاي طبيعي جلوه دادن فرآيند لينك سازي، تقسيم لينك ها بين صفحات مختلف وب سايت است. اينكه درصد بسيار بالايي از لينك هاي سايت شما به صفحه اصلي وب سايت اشاره كنند، مي تواند نشان از مصنوعي بودن لينك سازي شما باشد. بنابراين علاوه بر گرفتن لينك براي صفحه اصلي، براي صفحات داخلي خود نيز لينك سازي انجام دهيد.

 

با رعايت همين چند نكته ساده مي توانيد فرآيند بهينه سازي وب سايت خود را اصلاح و به مرور زمان شاهد افزايش رتبه سايت خود باشيد. در اين ميان شركت هاي تخصصي در زمينه سئو مي توانند خدمات بهينه سازي سايت را به طور تخصصي پيش برند.براي كسب اطلاعات بيشتر در رمينه خدمات سئو مي توانيد به وب وان(webone.co)مراجعه كنيد.

منبع : http://www.onescript.ir/


وب‌سايت SEO Friendly چيست و چرا به آن نياز داريد؟

۱۰۱ بازديد

 

ممكن است بارها اصطلاح SEO friendly  به گوشتان خورده باشد، اما اين اصطلاح واقعا به چه معناست و چرا شما به يك وب سايت با اين ويژگي نياز داريد؟ و سئو سايت به چه نحوي مي‌تواند به رشد كسب و كار شما كمك كند؟

اينها سؤالاتي هستند كه در اين مقاله به آن ها پاسخ مي دهيم.

 

منظور از وب‌سايت seo friendly چيست؟

 

سئو فرندلي بودن به اين معني است كه شما سايت خود را بر اساس اصول سئو بهينه سازي كنيد.در وبسايت هاي سئو فرندلي خزيدن و درك ساختار و محتواي وب‌سايت براي موتورهاي جستجو آسان است.

 

مهم‌ترين ويژگي‌هاي يك وب‌سايت سئو فرندلي عبارتند از:

 

1– عناوين و توضيحات منحصر به‌فرد صفحات

 

  • هر صفحه‌ي وب‌سايت (از جمله صفحه‌ي اصلي) داراي عنوان و توضيحات منحصربه ‌فرد است.
  • عناوين بين 60 تا 65 كاراكتر و توضيحات تقريبا 150 كاراكتر طول دارند.
  • عناوين و توضيحات بدون اينكه انباشته از كلمه كليدي باشند، به طور دقيق توصيف مي‌كنند كه اين صفحه راجع به چيست.

 

 

2- URL‌ خوب

 

  • در واقع url هاي يك صفحه وب سايت توصيفي از آن صفحه است كه درآدرس قرار گرفته است
  • url ها با حروف كوچك نوشته شده و با خط تيره از هم جدا مي‌شوند.

 

 

 

3- بارگيري سريع صفحات وب

 

  • كاربران و موتورهاي جستجو،  وب‌سايت‌هايي را كه سرعت بارگذاري آنها كند باشد را دوست ندارند. بالعكس، وب‌سايت‌هاي با سرعت لود بالا يا بارگذاري سريع ،  سئو فرندلي هستند. (اين موضوع در الگوريتم‌هاي رتبه‌ بندي و بهينه سازي سايت ، يك مزيت محسوب مي‌شود).

 

  • سرعت بارگذاري بالا تر تعامل كاربر بيشتري را ايجاد مي‌كنند (مانند فروش، ثبت نام در خبرنامه، ارسال فرم‌هاي تماس و غيره)

 

4- محتواي منحصر به فرد صفحات

 

محتواي يك سايت سئو فرندلي در هيچ جاي ديگري از دنياي وب يافت نمي‌شود و همه‌ي صفحات آن داراي محتواي منحصر به ‌فرد و مفيدي هستند.

 

5- تصاوير بهينه شده

 

اگرچه موتورهاي جستجو محتواي حقيقي را ترجيح مي‌دهند، اما محتوا تنها به متن خلاصه نمي شود.در بهينه سازي سايت ، شما بايد در صفحات خود از تصاوير نيز استفاده كنيد، زيرا كاربران سايت ها نيز آن ها را دوست دارند؛ اينكار باعث مي‌شود مطالب شما جالب تر، خواندن آن آسان‌تر، قابليت به اشتراك گذاشتن و غيره را داشته باشد.

 

در بهينه سازي تصاوير

  • حجم تصاوير را بايد بهينه شود.
  • هر عكس نام و تگ alt  مناسب داشته باشد.

 

6- ساختار مناسب صفحات

 

يك صفحه‌ي وب معمولاً داراي اجزاي زير است:

  • سر تيتر
  • منوي Breadcrumb  
  • عنوان صفحه (تگ H1 -  هر صفحه فقط يك H1 دارد)
  • متن با قالب بندي خوب ( متن با استفاده از زير عنوان هاي مناسب به تعدادي پاراگراف كوتاه تقسيم مي‌شود)
  • اطلاعات نويسنده
  • پاورقي

 

 

در واقع شما با بكارگيري اصول سعوسايت، اطلاعات سايت خود را به راحتي در اختيار موتور جستجو و كاربر قرار مي دهيد و اين كار از يك طرف براي تعامل كاربران با شما مناسب است، و از طرف ديگر براي خزش موتور جستجو بسيار ايده آل است.

وب وان با رعايت اصول سئو سايت (بهينه سازي سايت) در نهايت يك وب سايت SEO friendly را در اختيار شما قرار مي دهد.

آشنايي با پول ديجيتال

۹۵ بازديد
فرض كنيد شما قصد واريز پول به شخص ديگر را داريد،كاري كه مي كنيد اين است وارد پنل كاربري بانك خود ميشود و مبلغ و شماره حساب شخص مورد نظر را وارد مي كنيد و يك تراكنش به فهرست تراكنش ها اضافه مي كنيد و مبلغ به حساب طرف مقابل واريز مي شود.

شما و شخص مقابل شما هر دو به بانكي كه پولتان را مديريت مي كند اعتماد داريد.هيچ انتقال فيزيكي اسكناسي انجام نشد. تمام چيزي كه لازم بود، درج يك ركورد در فهرست تراكنش ها بود. به بيان دقيق تر، يك ركورد در يك فهرست كه هيچ يك از شما كنترل يا مالكيتي بر آن نداريد.
 
اين دقيقا مشكل سيستم هاي فعلي است. ما براي برقراري اعتماد بين خودمان، وابسته به اشخاص ثالث هستيم. مشكل اين است كه آن ها از نظر تعداد در اقليت هستند. اگر هرج و مرجي در جامعه ايجاد شود،تنها چيزي كه احتياج است اين است كه يك شخص يا سازمان، عمدا يا سهوا فاسد شود.

آيا سيستمي وجود دارد كه ما بتوانيم بدون نياز به واسطه، پول منتقل كنيم؟
براي پاسخ به اين سوال اگر يك بار ديگر ماجرا را بررسي كنيم متوجه مي شويم كه انتقال پول چيزي به جز ثبت يك ركورد در يك فهرست نيست .آيا راهي هست كه فهرستي براي خودمان داشته باشيم به جاي اين كه ديگري آن رابراي ما انجام دهد؟ پاسخ، بلاك چين است.

طرز كار زنجيره ي بلوك

ما فرض مي كنيم ۱۰ نفر مي خواهند از شربانك ها و ساير اشخاص ثالثي كه تراكنش ها را مديريت مي كنند خلاص شوند. به محض توافق، آن ها جزئيات حساب هاي يكديگر را براي هميشه خواهند داشت، بدون اين كه از هويت همباخبر باشند.

براي شروع هر شخص يك پوشه خالي با خود دارد. هر چه جلو مي رويم، همه اين ۱۰ نفر برگه هايي را به پوشه هاي خالي خود اضافه خواهند كرد كه در حقيقت شامل تراكنش هايي است كه آن ها نوشته اند. اين مجموعه برگه ها فهرست ما را كه تمامي تراكنش ها را رهگيري مي كند تشكيل مي دهند.


هر چه بيشتر پيش مي رويم اشخاص بيشتري در شبكه نياز دارند به ديگران پول منتقل كنند. هر وقت آن ها بخواهند تراكنشي انجام دهند، آن را به همه اشخاص ديگر شبكه اعلام مي كنند. به محض اين كه كسي اين اعلام را بشنود، آن را روي برگه خود مي نويسد. اين كار ادامه پيدا مي كند تا وقتي روي برگه جايي خالي براي هيچ كس نباشد. حال زمان آن است كه آن را در پوشه بگذاريم و براي تكرار فرآيند برگه جديدي بيرون بكشيم.

در واقع داستان اصلي از اينج آغاز مي شود : قبل از گذاشتن برگه در پوشه هايمان، نيازداريم آن را با كليد منحصربه فردي كه همه اشخاص در شبكه بر آن اتفاق نظر دارند مهروموم كنيم تا مطمئن مي شويم هيچ كسي بعد از آن كه نسخه     ها در پوشه هاي هر شخص قرار گرفت نخواهد توانست تغييري در آن ايجاد كند نه امروز، نه فردا و نه هيچ وقت ديگر.اين مهر و موم كردن در واقع كليد اين روش است. 
 
اين كار همان mining يا استخراج است براي ايجاد اطمينان. يعني كاري كه پيش از اين، اشخاص ثالث و واطه ها مي كرن و به ما اطمينان م دادند كه هر آنچه در فهرست آنها ثبت مي شود، هرگز تغيير نخواهد كرد.